ESWT ile hızlı ve güvenilir tedavi!

ESWT Nedir ?

ESWT (Extracorporeal ShockWave Therapy) kelime anlamı vücut dışından uygulanan şok dalga tedavisidir. Kısaca şok dalga tedavisi olarak adlandırılmakla birlikte; avrupa’da “Ossa-Therapy” , Amerika’da “OrthoTripsy” adlarıyla da anılmaktadır. Veterinerlikte bilinen adı ise “EquiTripsy”dir.

ESWT, vücut dışında oluşturulan güçlü ses dalgalarının, elipsoid şeklindeki bir çelik aplikatör vasıtasıyla vücudun istenilen bir bölgesinde odaklanmasına dayanan bir uygulama şeklidir. Yüksek basınç ve yüksek enerjili ses dalgası, diğer ultrasonik uygulamalara göre 10 kat daha güçlü bir etki yaratmaktadır.

Şok dalgalarının tıpta ilk kullanımı ESWL cihazları ile böbrek taşı kırmak amacıyla olmuştur. Daha sonra araştırmacılar taş kırma işlemi sırasında çevre dokularında etkilendiğini tespit etmişlerdir. Sert ve yumuşak doku hastalıklarında yapılan çalışmaların hızlanmasıyla ESWT kullanımı hızla artış göstermiştir.

Vücuda uygulanan şok dalgaları, vücudun kendi kendini iyileştirme kapasitesini harekete geçirerek iyileştirme sürecini hızlandırır. Hasar gören bölgedeki dokuların kanlanmasını, dolayısıyla yenilenmesini sağlar.

ESWT tedavisi uygulanan bölgede ne gibi değişimler olur?

Şok dalga terapisi hastalıklı bölgelere ulaşarak vücudun doğal iyileştirme sürecini uyaran özel tip tedavidir.Sonuçta daha hızlı iyileşme, ağrıda, şişme ve enflamasyonda azalma sağlar.
Hücreler ESWT enerjisine maruz kaldıklarında bir dizi biyolojik reaksiyon meydana gelir.Bu reaksiyonlar sonucu bazı iyileştirici etkiler oluşur. Bunlar kısaca aşağıdaki gibidir.

* Hücre metabolizması artar.
  * Lokalize kan akımı artar.
  * Akut ve kronik ağrı iyileşir.
  * Yeni damar oluşumu başlar.
  * Kemik ve tendon doku tamiri başlar.
  * Lokalize enflamasyon ve ödem azalır

Hangi rahatsızlıklarda tedavi amacı ile ESWT kullanılabilir?

Donuk Omuz (Frozen Shoulder / Omuzun Kalsifik Tendiniti / omuz ağrısı)
Genellikle omuz hareketlerinin yavaş yavaş kaybı söz konusudur. Dirençli bir ağrı omuz hareketlerinde ciddi limitler yaratmaya başlar. Hastalar saçlarını yıkayamaz, bardak tutamaz hale bile gelebilirler. Erken teşhis edildiğinde ESWT ile birlikte etkili ve bilinçli bir rehabilitasyon programı uygulanırsa yüksek başarı oranıyla tedavi edilebilmektedir.

Tenisçi / Golfçü dirseği
Aşırı kullanıma bağlı olarak ortaya çıkan bir tendon enflamasyonlarıdır. Hastalar dirsek bölgesinde hareketle ortaya çıkan yoğun ağrı hissedebilir. Ağrı bazı durumlarda sürekli hale gelebilir.

Topuk Dikeni
Aşırı zorlanmaya ve yüke bağlı olarak ortaya çıkan kemiksi bir dokudur. Ayak tabanındaki tendon dokusunun topuğa yapışma yerinde gerilme, zorlanma nedeniyle zamanla çok küçük yırtık ve zedelenmeler oluşur. Buna bağlı oluşan doku iltihabı ve sertleşmesi, yerini kemikimsi bir yapıya bırakır. Bu da röntgen filminde topukta dikenimsi bir görüntü oluşturur. Ağrının sebebi dokuda meydana gelen zedelenmedir. Oluşan dikenimsi kemik doku, vücudun zorlanmaya ve zedelenmeye karşı verdiği tepkidir..Şişmanlık, ortopedik bozukluklar, uzun süre ayakta kalma, yürüme ve bazı spor dallarındaki aktiviteler hazırlayıcı faktör oluşturabilir. Hastalar genellikle sabah kalkınca ilk adımda şiddetli topuk ağrısından yakınır. Daha sonra kısmen hafifleyen ağrı, uzun süre yürüme, ayakta kalma ile tekrar artabilir. ESWT topuk dikeni tedavisinde başarı oranı en yüksek tedavi seçeneklerinden biridir.

İmpingement sendromu
Yaygın olarak görülen omuz problemlerinden biridir.

Tendinitler
Tendon kılıfında veya tendonda meydana gelen enflamasyonlarla ilgili genel ağrılı şikayetler.

Çeşitli Tendopati tipleri
Bakteriyel olmayan enflamasyonlardır.

ESWT uygulamasının faydaları nelerdir?
* Geniş bir uygulama yelpazesi sayesinde anestezi gerektirmeden hassas tedavi sağlar.
* Mükemmel bir iyileşme hızı ile hareket ve yaşam kalitesinin yeniden tesisini sağlar.
* Uzun süreli ilaç tedavisine gerek kalmaz.
* Yüksek başarı oranı ile Cerrahi uygulamadan hastayı kurtarır.
* En ekonomik tedavi yöntemidir. Sadece 2 yada 3 seans sonrasında hastaların %80′i ağrıdan kurtulduklarını yada ağrıda belirgin bir azalma olduğunu bildirmiştir.