ESWT Nedir ?

ESWT (Extracorporeal ShockWave Therapy) kelime anlamı vücut dışından uygulanan şok dalga tedavisidir. Kısaca şok dalga tedavisi olarak adlandırılmakla birlikte; avrupa’da “Ossa-Therapy” , Amerika’da “OrthoTripsy” adlarıyla da anılmaktadır. Veterinerlikte bilinen adı ise “EquiTripsy”dir.

ESWT, vücut dışında oluşturulan güçlü ses dalgalarının, elipsoid şeklindeki bir çelik aplikatör vasıtasıyla vücudun istenilen bir bölgesinde odaklanmasına dayanan bir uygulama şeklidir. Yüksek basınç ve yüksek enerjili ses dalgası, diğer ultrasonik uygulamalara göre 10 kat daha güçlü bir etki yaratmaktadır.

Şok dalgalarının tıpta ilk kullanımı ESWL cihazları ile böbrek taşı kırmak amacıyla olmuştur. Daha sonra araştırmacılar taş kırma işlemi sırasında çevre dokularında etkilendiğini tespit etmişlerdir. Sert ve yumuşak doku hastalıklarında yapılan çalışmaların hızlanmasıyla ESWT kullanımı hızla artış göstermiştir.

Hangi rahatsızlıklarda tedavi amacı ile ESWT kullanılabilir ?

- Donuk Omuz (Frozen Shoulder / Omuzun Kalsifik Tendiniti / omuz ağrısı) Genellikle omuz hareketlerinin yavaş yavaş kaybı söz konusudur. Dirençli bir ağrı omuz hareketlerinde ciddi limitler yaratmaya başlar. Hastalar saçlarını yıkayamaz , bardak tutamaz hale bile gelebilirler. Erken teşhis edildiğinde ESWT ile birlikte etkili ve bilinçli bir rehabilitasyon programı uygulanırsa yüksek başarı oranıyla tedavi edilebilmektedir.

- Tenisçi / Golfçü dirseği Aşırı kullanıma bağlı olarak ortaya çıkan bir tendon enflamasyonlarıdır. Hastalar dirsek bölgesinde hareketle ortaya çıkan yoğun ağrı hissedebilir. Ağrı bazı durumlarda sürekli hale gelebilir.

- Topuk Dikeni Aşırı zorlanmaya ve yüke bağlı olarak ortaya çıkan kemiksi bir dokudur. Hastalar sabahları kalktıktan hemen sonra birkaç dakika ağrı nedeniyle yürümede güçlük çekerler. Yürüdükçe ağrı genellikle azalır fakat uzun süreli dinlenme sonrası tekrarlanır. Topuk dikeni rahatsızlıklarında ESWT başarı oranı en yüksek tedavi seçeneklerinden biridir.

- İmpingement sendromu Yaygın olarak görülen omuz problemlerinden biridir.

- Tendinitler Tendon kılıfında veya tendonda meydana gelen enflamasyonlarla ilgili genel ağrılı şikayetler.

- Çeşitli Tendopati tipleri Bakteriyel olmayanlar enflamasyonlardır.